Příběh květinového srdce

V tomto článku vás chceme vzít do zákulisí tvorby našeho vyšívaného srdíčka na elegantním střihu trička, které jsem vám v pátek představovali. Abychom to vzali hezky od začátku, musíme se vrátit v čase, a to až do podzimu roku 2015.

První květinové srdce vzniklo ještě v době, kdy jsme nabízeli naše výrobky pod značkou Svéráz folklorní drobnosti. Tehdy jsme dělali digitální potisky na reklamní trička, která nabízela tiskárna. Tato trička, francouzské značky, jsou šitá v textilních továrnách v Bangladéši a putují k nám přes půl světa. Šijí je lidé, kteří mají horší pracovní podmínky a mizernou mzdu atd. Často toto obchodování není fair trade.

Chtěli jsme tvořit produkty, které vzniknou celé v České republice. Náhoda tomu chtěla a potkali jsme Laďu Matušku, kamaráda z boskovického Velenu. Zjistili jsme, že máme podobné sny o folklorní firmě. Slovo dalo slovo. Spojili jsme naše vize do budoucna a všichni tři jsme se vydali na společnou cestu. A tak vznikla firma FolklorStyl s příznačným mottem Móda v tónech folkloru.

Zrození květinového srdce

Původní tištěné květinové srdce tehdy vzniklo, protože Verča chtěla mít taky něco “svojího”. Inspirací nám byl její sváteční kroj, který patří do regionu Hanácké Slovácko. K tomu vznikla i tato pěkná infografika, kde je Verča v kroji a v tričku.



Vzor jsme vytvořili pro aplikaci na tričko digitálním potiskem, takže nás nic neomezovalo v jeho kreslení a vzniklo
velmi bohaté srdce.

Jenže pak toto tričko nakonec dodavatelé přestali vyrábět v takové kvalitě, jakou jsme vyžadovali, tak jsme si řekli, že to uděláme jinak.
Znova a po našem.

Chtěli jsme zachovat tvar srdíčka, tak aby se dal vyšít. Původní srdce se muselo od základů předělat. Současná varianta by vyšitá nebyla vůbec pěkná. Velká tvrdá plocha by se špatně nosila a dělala by na tričku nepěkný tvar. 

Náš grafik Robert namaloval několik návrhů, než jsme se dostali k variantě, která se nám líbila. Srdce muselo být vyplněné, ale zároveň vzdušné a dokonale barevně sladěné. Chtěli jsme to mít perfektní, a proto to s námi neměl vůbec jednoduché. Návrhů bylo opravdu mnoho, než jsme řekli jo, to je ono! :) 



Na fotce se můžete podívat jak probíhala taková komunikace s grafikem. Jeho návrh jsem okroužkovali, vyškrkali a napsali mu jak si to představujeme. 

Až jsme byli spokojeni, šli jsme udělat první vyšívací vzorek. Ten se vyšil na kus látky, ze které šijeme trička. I tady jsme museli doladit způsoby vyšívání, směry kam jdou nitě/stehy, jestli odspodu nahoru nebo z boku a barevnost jednotlivých květů. Vzali jsme si různobarevné špulky s nitěmi a přikládali k tričku, které barvy k němu ladí nejvíc.

Cesta ze šicí dílny do vyšívárny na dolaďování výšivky. Návrh máme na kočárku a po cestě jsme si udělali takový team building. 

Během přesunu ze šicí dílny do vyšívárny jsme hodně diskutovali. Co a jak se nám líbí a co chceme změnit. Kladli jsme si různé otázky, jako např. “Tak co se nám z kterého vzorku líbí? Je potřeba lístečky vyšít jinak? Líbí se nám u fialových kvítků přechod k zelenému okvětí? Nechtějí bílé kvítky olemovat? atd.” Jakmile jsme přišli do vyšívárny, následoval další vzorek a další korekce. 

Probíhající diskuse nad vzorky výšivky.

Konečně finální verze byla odsouhlasena a mohli jsme začít vyšívat. Jak jsme vybírali nejvhodnější materiál a elegantní střih vám povíme někdy příště. 

Na trička ze 100% bavlny našíváme i naše zkrácené logo a hned vedle něj velikostní etikety. Tričko si můžete pořídit ve velikostech XS - 3XL. Z vnitřní strany trička je našitý lísteček s manuálem na praní na 30°C. Informací o složení a výrobci. 

Po skoro půl roce v rukou držíme hotová trička. Snad se vám líbí stejně jako nám. My máme velkou radost nejen z výšivky, ale i z nového střihu, který je naprosto skvělý. Navíc elegantní a skvěle padne! 

Však se podívejte :)